a year in the USA

First week in America

Vorige week zaterdag (23/8) vertrok ik dan eindelijk met het vliegtuig richting Ohio. Ik moest helemaal alleen vliegen dus dat was best wel spannend, gelukkig is alles gewoon goed gegaan en ben ik veilig aangekomen in Ohio!

Ik ben hier nu al een week en heb het erg naar mijn zin, ookal heb ik soms de gedachte dat ik naar huis wil maar het is allemaal even wennen! Ik heb een super lief gezin, een vader (Carlos) een moeder (Carrie) en de drie kinderen Mariah (19), Kory (14) en Carlie (7). Ik heb deze week een beetje kunnen wennen aan hun manier van leven en natuurlijk aan het gezin zelf.

De eerste schooldag was erg spannend, alles is anders hier. Gelukkig is de school niet zo groot dus verdwalen doe ik niet. De lessen zijn erg anders, je hebt in plaats van een les een 'period'. Elke period duurt 40 minuten. En iedereen begint en eindigt op hetzelfde tijdstip, dus helaas geen uitval uurtjes... Ook heb ik het hele jaar door hetzelfde rooster.Na school gaan de meeste kinderen sporten, want huiswerk kun je in de les Study Hall maken. Er is tussen de 8 periods maar één pauze, dan kan je lunch halen (wat ik nog niet geprobeert heb...).

De kinderen hier zijn super aardig, ze helpen je met alles en stellen heel veel vragen aan je. Dus ik voelde me gelijk op m'n gemak. Ik word elke dag weer opgehaald door Mariah en we gaan vaak daarna nog even samen naar de Mall!

Iedereen hier doet alles met de auto, ik heb nog geen fiets gezien hier! Dus dat is wel even anders. Wel jammer dat ik m'n rijbewijs hier niet kan halen anders had ik dat zeker wel gedaan! Dus mijn gastgezin moet mij overal naartoe brengen.

Het is nu vrijdag dus mijn eerste schoolweek zit erop, het is erg vermoeiend omdat ik net pas over mijn jetlag heen ben. Vanavond is de eerste High School Football game van het jaar dus ik ga daar zeker even naartoe! Ook heb ik mij aangemeld bij het cheerleading team dus ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal is...

Ik mis Nederland wel een klein beetje en het tijdsverschil is best vervelend... Maar ik weet zeker dat dit een top jaar gaat worden en dat ik er geen spijt van ga krijgen!

Smile

Reacties

Reacties

Helene & Rutger

Goed idee! Wat een superleuk verhaal Veer!! Nu kan iedereen meegenieten van jouw avonturen! Ben benieuwd naar de foto's! Dikke kus mama

Fanny & Freek

We hebben de V, we hebben de E, we hebben de R, we hebben de A.......hooooooh VERA! Alvast oefenen voor de cheerleaders :). Super dat we je op deze manier kunnen volgen bij al je avonturen. Wat een leuke eerste week. Klinkt allemaal erg goed. Geniet er van en we kijken uit naar de foto's en verdere berichtjes. Dikke kus en knuffel uit Breda!

Marie

Volgens mij heb ik net een heel verhaal zitten typen naar je maar staat niet tussen de reacties, dus ff opnieuw.
Ha Kanjer. Wat een leuk verhaal! Cheerleader, cool!!! Het is zo grappig om te lezen. Net of ik Charlotte weer hoor. Ook alleen gereisd, zo dapper van je! We hebben zo met jullie meegeleefd. Fijn dat alles goed is gekomen en je aan je avontuur bent begonnen! Enjoy and have fun. Liefs Marie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!